Veteriner Sağlık Servisleri

CERRAHİ SERVİSLER

Cerrahi Servisler

a. Kısırlaştırma

Taurus Veteriner Kliniği’nde dişi ve erkek kedi-köpek kısırlaştırma operasyonları genel anestezi altında yapılır. Kedi-köpeğinizin ilk kızgınlık belirtilerini göstermeden (5-6 aylık) kısırlaştırılmasını öneririz.
Dişi kedi-köpek kısırlaştırmanın faydaları:

• Kontrolsüz üremenin engellenmesi
  • Kızgınlık dönemi problemlerini ortadan kaldırmak
  • Rahim ve meme kanseri riskini azaltmak (her iki yumurtalık ve rahmin tamamı uzaklaştırılır)
  • Erkek kedi-köpek kısırlaştırmanın faydaları:
  • Kontrolsüz üremenin engellenmesi
  • Cinsiyet hormonlarına bağlı davranış bozukluklarının engellenmesi ( kavga, bölge işaretleme)
  • Cinsel organlara ait tümörlerin engellenmesi (testis kanseri ;  her iki testis de uzaklaştırılır)

Kedi-köpek kısırlaştırmada kliniğimizde alınan önlemler:

• Operasyon öncesi  kontroller ( kan tahlili, aşı durumu, genel durum kontrolü)
  • Sakinleştirici uygulamalar
  • Damariçi sıvı takviyesi
  • Hasta başı monitörü
  • Operasyon sonrası Yoğun Bakım Ünitesi nde uyandırma
  • Operasyon sonrası 3 gün hospitalizasyon

b. Diş Sağlığı

Son teknoloji diş temizleme cihazımız ile anestezi altında kedi-köpeğinizin diş temizliği ve ağız bakımı yapılır.

c. Yumuşak doku operasyonları

Kemikten bağımsız, organların ve yapıların her hangi bir anormallik koşulunda, genel anestezi altında değerlendirilip, opere edilmektedir. ( Göz kapağı ameliyatları, damak ameliyatları, bölge tümörlerinin uzaklaştırılması, vb.)

d. Ortopedi operasyonları

İskelet sistemine ait deformasyonların Uzm.Vet.Hekim tarafından değerlendirilip, opere edilmektedir.